טיים לאפס גם לעבודות גמר: מהאנגר נטוש למסעדה עוצרת נשימה

מסעדת עופרה בתלפיות ירושלים

הפרויקט:

ההכרה שתיעוד טיים לאפס אינה טכנולוגיה שמשרתת רק פרויקטי בניה מונומנטליים, מתחילה לחלחל לשטח. עבודות תשתית, פרויקטים לוגיסטיים או תיעוד בניית בתים פרטיים – הפכו לעניין שגור. לאחרונה יצא לנו, בטיימלפסיט, לתעד גם פרויקטים בתחום עבודות הגמר. משהו שמשרת גם פרויקטים של עיצוב פנים והסבת חללים לשימושים חדשים.

טיים לאפס מבפנים ולא מבחוץ

ההבדל המשמעותי ביותר, המבדיל בין תיעוד טיים לאפס של עבודות גמר לתיעוד טיים לאפס של כל פרויקט בניה אחר, קשור לפוקוס של העבודה.

הפוקוס הזה גם גוזר את מיקום המצלמה. בפרויקט בניה רגיל המצלמות יוצבו במקום הצופה על הפרויקט מבחוץ ולרוב יתעדו את העבודה משלב היסודות (ולפעמים תתועד גם ההריסה של בניין קודם שעמד על המגרש). אך כשהמשימה היא תיעוד עבודות גמר, הבניין כבר עומד על תילו ולרוב לא יעבור שינוי משמעותי מבחוץ (המצדיק הצבת מצלמת טיים לאפס) – העניין הוא מה שמתרחש בתוך הבניין. כלומר, הסבת החלל, האבזור שלו והשדרוג שלו.

מה שמביא אותנו להבדל היסודי והמהותי בין טיים לאפס גמר לטיים לאפסים אחרים – המצלמות ימוקמו בתוך החלל המתועד.

קנה מידה קטן יותר

העובדה שתיעוד טיים לאפס גמר מתרחש מבפנים, גוררת עוד כמה השלכות. כבר הזכרנו את עניין של הצבת המצלמה בתוך המבנה. מדובר באקט פחות טריוויאלי ממה שנדמה. כדי לקבל כיסו טוב של החלל במצלמה המוצבת בתוך המבנה, צריך להשתמש בעדשה יחסית רחבה.

לעדשות רחבות יש יתרון בזווית הכיסוי ובעומק השדה (אין בעיית פוקוס). מנגד, עדשות רחבות גם מייצרות עיוות מסוים של התמונה. לכן, חשוב לתת למומחה לבחור את העדשה ואת מיקום המצלמה בשביל שהכיסוי יהיה אופטימלי.

סוגיה נוספת נוגעת לקנה המידה, על פי רוב החללים המתועדים יהיו קטנים יותר, מה שמשנה את כל הפרספקטיבה של הסרטון וגם מגדיר את הקצב שלו. עניין נוסף שיגדיר את הקצב הוא משך התהליך. על פי רוב עבודות גמר יהיו קצרות יותר מתהליך בניה רגיל ולכן קצב הטיים לאפס (כלומר, קצב דגימת הפריימים) יהיה מהיר יותר.

מייקאובר מושלם לחלל בשתי דקות

במובנים רבים ניתן לדמות סרטון טיים לאפס של עבודות גמר לתיעוד מייקאובר של חלל. דוגמה נהדרת לסוג כזה של טיים לאפס, אפשר לראות  בסרטון שהפקנו לאחרונה – הפיכת האנגר גדול ונטוש בשכונת תלפיות בירושלים למסעדת עפרה המפוארת.

חברת 'שי פרויקטים ועבודות גמר בע"מ', היא זו שהופקדה על ביצוע הפרויקט ולנו בטיימלפסיט היתה הזכות ללוות את מהלך העבודות משלב ההריסות ופינוי האנגר המוזנח, דרך הנחת התשתיות, עבודות הגמר ואבזור החלל.

התוצאה? סרטון טיים לאפס שמציג את המהפך המושלם של החלל – ממבנה רפאים תעשייתי למסעדת יוקרה. מסקרן אתכם? מוזמנים לצפות בסרטון הסופי כאן:

תמונה של רותם גולן

רותם גולן

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

SHARE:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרויקטים נוספים

כתבות שיכולות לעניין אותך

Want to document your upcoming project?

Leave your details and we will get back to you with a quote!