צילום חזית קלאסי: אבן היסוד של שיווק נדל"ן

בית ביער

הפרויקט:

כמו שהשם שלנו מרמז אנחנו, בסטודיו טיימלפסיט לצילומי בניה ונדל"ן, מתמחים בצילום והפקה של סרטוני טיים לאפס. מצד שני כשזה מגיע לצילומי נדל"ן אנחנו יודעים להציע שירותי One Stop Shop. טיים לאפס היא אמנם טכניקה ותיקה, אך ככלי עבודה סטנדרטי בתחום תיעוד בניה ונדל"ן מדובר בטרנד יחסית חדש. לכן, החלטנו להקדיש סדרת מאמרים קצרה לכמה מהקטגוריות הנפוצות של צילומי בניה ואנחנו מתחילים את המסע שלנו עם צילום החזית הקלאסי.

צילום החזית נולד מציור החזית

בני אדם בונים במבנים וסוחרים בהם כבר לפחות 4,000 שנה. אך אם אנחנו מסתכלים על הנדל"ן כביזנס מודרני בעולם המערבי אפשר לסמן את אמצע המאה ה-19. העולם כבר היה בעיצומו של התיעוש שהביאה עמה המהפכה התעשייתית.

שינויים חברתיים, כלכליים ופוליטיים (גם הם תולדה של עידן המהפכות), יצרה במערב אירופה וצפון אמריקה מעמד בינוני רחב שלראשונה גם יכול היה להרשות לעצמו לרכוש דירה. חברות קבלניות החלו ליזום הקמת שכונות גנריות בפרברים ו'דיור', הפך ל'מוצר צריכה' שצריך לשווק. איך משווקים מוצרי צריכה? באמצעות פרסום.

במחצית השניה של המאה ה-19, פרסום התבסס בעיקר על אזורי מודעות בעיתונות. איך מוכרים בניין או בית? ניחשתם נכון: באמצעות צילום חזית. או ליתר דיוק עד ראשית שנות החמישים של המאה העשרים אנחנו מדברים על ציור חזית.

הדגשת הפרופורציות ושמירה על 'חתך הזהב'

אמנם כשהחלה הגאות בפרסום נדל"ן, לקראת סוף המאה ה-19, צילום כבר היה המצאה נוכחת, אך שיטות ההדפסה בעיתונים באותה תקופה לא אפשרו שילוב של צילומים בעיתון ולכן גם המודעות וגם התמונות שליוו את הכותרות היו מאוירות. על פי רוב בשחור לבן ובהמשך, גם בגיליונות מהודרים בצבע.

ככל שעבר הזמן התפתח ז'אנר, של תיעוד מבנים באמצעות איור היפר ריאליסטי כמו למשל בדוגמה הזו:

איור היפר ריאליסטי של בית בארצות הברית מתחילת המאה העשרים
איור היפר ריאליסטי של בית בארצות הברית מתחילת המאה העשרים

האיורים התבססו לרוב על החזית ובהמשך כללו גם אלמנטים נוספים. הרעיון הוא שהמבנה הוא הגיבור ומצויר באופן שיציג בצורה אטרקטיבית, תוך הקפדה על פרופורציות ושמירה על חתך הזהב.

המצלמה נכנסת לתמונה

אחרי מלחמת העולם השניה כאשר טכנולוגית הדפוס התקדמה ואפשרה שימוש בצילומים בעיתונות המודפסת, צילום החזית הקלאסי החליף את ציור החזית. אך העקרון נשמר – מראה נקי בפרופורציות מושלמות. מאמצע שנות הארבעים אנחנו מתחילים לפגוש בעיתונות המודפסת את הצילומים האלה שהיום נחשבים לאייקונים – עד סוף שנות החמישים בעיקר על טהרת השחור לבן.

תמונה של בית בשחור לבן משנות החמישים
תמונה של בית בשחור לבן משנות החמישים

החל מראשית  שנות השישים, כאשר דפוס כרומו הופך לנפוץ יותר, אנחנו פוגשים גם צילומי חזית קלאסיים בצבע מהסוג שעדיין שגור היום.

בית ביער

אז כן, גם בעידן הטיים לאפס יש לצילום החזית הקלאסי תפקיד ועדיין אין לו תחליף כוויז'ואל המרכזי במודעות וברושורים.

למעשה, כל 'בוק' של פרויקט נדל"ן צריך לכלול צילומי חזית – לצד צילומי אדריכלות, צילומי רחפן וכמובן, צילומי טיים לאפס – שעליהם אתם מוזמנים לדבר איתנו 🙂

תמונה של רותם גולן

רותם גולן

Lorem ipsum dolor sit amet consectetur adipiscing elit dolor

SHARE:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פרויקטים נוספים

כתבות שיכולות לעניין אותך

רוצים לתעד את הפרויקט הקרוב שלכם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם עם הצעת מחיר!