כשתיעוד טיים לאפס קלאסי מבוצע כהלכה, מרגישים את זה. מה שיפה בעניין, שלפעמים לא צריך יותר מאשר למצוא עמדת מצלמה טובה אחת. אחר כך בוחרים את יחס הדגימה, מחברים את הפריימים והקסם קורה – שירה ויזואלית.
כלי נהדר לתיעוד עבודות פיתוח ציבוריות
אנחנו בטיימלפסיט המתמחים בצילומי בניה בכלל ובהפקת סרטוני טיים לאפס בפרט ובין היתר מבצעים הפקות מורכבות הכוללות טכנולוגיות משולבות של צילום אדריכלי, צילומי רחפן וצילומי טיים לאפס. אבל לפעמים, דווקא הסרטים הפשוטים שמבוססים על מצלמה אחת, ממוקמת היטב, יכולים להביא תוצאה נפלאה, כמו למשל הסרטון החדש שעשינו שתיעד את הקמת פארק הספורט החדש של קיסריה.
בשונה מצילום בניה סטנדרטי המתעד הקמה של מבנה, הסרטון שתיעד את הקמת הפארק בקיסריה, עקב אחר פיתוח ועבודות ציבוריות, ובסרטון כזה הדגש לרוב יהיה שונה. נסביר: כאשר מתעדים הקמה של בניין, כמו למשל הקמה של מגדלי מגורים כמו אלה שבכיכר המדינה, קו ההתקדמות העיקרי הוא הקו האנכי – כלומר מלמטה למעלה. מנגד, כאשר מדובר על פרויקט עבודות ציבוריות בו מימד הגובה חסר משמעות ההתמקדות היא רוחבית – כי ההתרחשות היא רוחבית.
סקייט פארק ומגרש כדורגל
תיעוד הפארק החדש בקיסריה התחיל באופן מאתגר, אך ברגע שנמצאה עמדת המצלמה הנכונה. כזו שגם מספקת את כל התמונה בפרספקטיבה טובה שגם שמה במרכז את אתר העבודות (שהוא 'אתר ההתרחשות המצולם'), וגם מכניסה לתמונה את קו הרקיע של קיסר ופיסת שמיים שממסגרים את התמונה באופן נהדר – הסרטון הזה עובד מאוד יפה.
בשונה מסרטים שעובדים על מימד הגובה, כאשר מצלמים פרויקט תשתיות ציבורי, כמו פארק ספורט, לא צריך כמעט להזיז את המצלמה. צריך לתכנת אותה ולתת לה לרוץ וזה מה שנעשה במקרה של הפרויקט בקיסריה. תוך שתי דקות ניתן לראות תהליך עבודה, שבפועל ערך שבועות ארוכים, ובמהלכן רואים כיצד מגרש סתמי וריק הופך לקומפלקס ספורט הכולל מגרש כדורגל, סקייט פארק, שבילי הליכה, שבילי אופניים וכמובן גם צמחיה וערכי נוף.
נותנים לדגל להציץ
לרוב סרטי טייפ לאפס נוטים להיות נקיים, זו גם הנטייה הטבעית שלנו. אבל לפעמים 'לכלוך' יכול להוסיף גם 'לחלוחית'. הסרטון של הפארק בקיסריה הוא דוגמה מעולה למהלך כזה. כאשר העמדנו את המצלמה הבחנו שלצד העמדה יש תורן עם דגל, שלעיתים, כאשר יש רוח, נכנס לקדמת הפריים.
היינו יכולים למנוע את הכניסה הזו, אך בגלל שהסרט צולם בעדשה רחבה, עומק השדה (כלומר – המרחב שהתמונה נמצאת בפוקוס) היה רחב מאוד וניתן היה לזהות שמדובר בדגל ישראל ולא בסתם לכלוך לכן החלטנו לזרום עם הדגל. דווקא בתקופה, הלא פשוטה, הזו, אנחנו מוצאים הרבה חן בעבודה שגם דגל ישראל מציץ בפריים ומבקר בסרטון.