כידוע, אנחנו בטיימלפסיט, מתמחים בצילום פרויקטים שלרוב יהיו תיעוד של תהליך בניה. הפעם רצינו לשתף אתכם במשהו קצת שונה ויוצא דופן – כי סרטון טיים לאפס שאת הלינק אליו תמצאו כאן וגם בסוף הכתבה, לא מתמקד בתהליך בניה במובן הקלאסי, אלא יותר בתהליך ההרכבה והלוגיסטיקה. עבורנו זה היה אתגר מהנה במיוחד והתוצאה הסופית ממחישה איזה כלי מגוון הוא תיעוד טיים לאפס מקצועי.
הגודל כן קובע
חברת קטרפילר היא חברת רכב אמריקאית שנוסדה לפני מאה שנה ומתמחה בפיתוח וייצור של רכבי עבודה חקלאיים והנדסיים. בקטגוריות מסוימות של רכבי הנדסה היא גם נחשבת למלכה הבלתי מעורערת של התחום. כי קטרפילר מייצרת ומספקת כלי רכב הנדסיים בעוצמות ובקיבולת שאף גורם אחר לא יודע לספק. למשל משאיות להובלת עפר בקיבולת של 300 טון.
ללא הציוד ההנדסי הכבד של קטרפילר עולם הנדל"ן והתשתיות היה נראה אחרת לגמרי. הבעיה היא שכלי הנדסה כאלה הם כלים עצומים המיועדים לעבוד בשטח ובמקרים מסוימים הם בעלי פרופורציות כל כך גדולות עד שלא ניתן לשנע אותם באמצעות מערכת הכבישים הרגילה. הפתרון, בונים מערך לוגיסטי בקרבת הפרויקט ומבצעים הרכבה של כלי הרכב ההנדסי בשטח.
לאחרונה, נערך פרויקט עבודות תשתית שדרש משאיות להובלות עפר בעלות קיבולת יוצאת דופן, במרכז הלוגיסטי הייעודי שהוקם לטובת המשימה הורכבו 3 משאיות ענק של קטרפילר במהלך 43 ימים לטובת העבודות. אנחנו היינו שם ותיעדנו את כל התהליך המרשים הזה עם מצלמות הטיים לאפס שלנו.
אתגרים ייחודיים בצילום טיים לאפס
כאמור, תיעוד פרויקט לוגיסטי שונה מתיעוד בניה רגיל בכמה אספקטים. ראשית, ביחס לפרויקט בניה, מדובר בפרויקט קצר. במקרה של קטרפילר התיעוד כולו נמשך 43 יום (כאשר בפרויקטי בניה תיעוד כזה יכול לקחת יותר משנה). העובדה מכתיבה קצב צילום מהיר יותר.
בנוסף, בעוד שבאתר בניה מרכז הכובד של הפריים כמעט ולא ישתנה והעבודות מתבצעות במיקום מרכזי אחד שקורם ברזלים, בטון ומלט, הרי כשמתעדים פרויקט לוגיסטי מרכז הכובד יכול לעבור דרך מספר תחנות.
בתיעוד כזה, גם המרכיב האנושי הרבה יותר בולט ונוכח – כל אלו הם משתנים שגם מגדירים את התוצאה הסופית וחשוב לקחת אותם בחשבון בפריסת המצלמות ובמעקב השוטף עבור הפרויקט שצריך להיות הרבה יותר הדוק.
כמו רובוטריקים
התפיסה המודולרית של קטרפילר, שמאפשרת לה להרכיב ולספק כלים ענקיים, התגלתה כמושלמת לתיעוד טיים לאפס. מדובר בסוג של לגו ענקי, שתודות להילוך המהיר של תיעוד טיים לאפס נחשף במלוא הדרו.
הסרטון הזה דרש גם גישה עריכתית שונה, עם הרבה שינוי זווית במהלך הסרטון ושילוב כלים גרפיים וצילום מרחפן. המשאיות הענקיות בהרכבה מזכירות קצת את סדרת הטלוויזיה 'הרובוטריקים', על רובוטים ענקיים שמשנים צורה פתאום, מה שבלי הקונטקסט של הטיים לאפס נראה כמו אתר עבודות מבולגן הופך בסרטון לריקוד מכונות מהפנט.