יש הרבה פרמטרים שקובעים את ההצלחה של פרויקט נדל"ן, במאמר זה אנחנו לא מתכוונים לערער על אקסיומות כמו Location, Location, Location, אלא לשים זרקור על גורם משמעותי נוסף – צילום ותיעוד הנכס ודרכים חכמות להשתמש בו כעזר מכירה.
צילום מבנים ככלי שיווקי
יש עיקרון שיווקי ותיק שניתן לסכם בשלוש מילים באנגלית: Show, don't tell. אי אפשר להגזים בחשיבות של המחשה ויזואלית כשעל הפרק עומד שיווק של פרויקט נדל"ן. צילום מבנים, הוא כשלעצמו משימה מאתגרת שדורשת מיומנות וניסיון רב מהצלם. הבעיה היא שחלק ניכר מהפרויקטים יוצאים לעיקר השיווק הרבה לפני שלב הבניה. לכן, הרבה מאוד פרויקטים מוצגים באמצעות הדמיות. חשוב לציין שגם הכנת הדמיה איכותית דורשת לעיתים תשתית צילום של תוואי השטח או צילום אווירי באמצעות רחפן – ועדיין, ברגע שיש פעילות קונקרטית בשטח והמבנה מתחיל לקרום בטון וברזל, לפרויקט צילום ממשי יש ערך רב עבור היזם – הן בהתנהלות שלו כלפי מי שכבר רכש יחידת דיור בפרויקט והן כלפי רוכשים פוטנציאלים של יחידות הדיור שטרם נרכשו. כמובן שכאשר מראים 'חצי עבודה' (כי פרויקט בבניה לעולם לא יראה כמו הבניין הסופי אחרי גמר). מה שמאפשר להתמודד חלקית עם האתגר הזה, היא פרקטיקת צילום שנקראת טיים לאפס (Time lapse).
מה זה טיים לאפס?
הרעיון בטיים לאפס הוא לייצר סרטון במהירות מואצת. כידוע צילום וידאו במהירות רגילה מתעד 24 פריימים בשניה – שמעניק תחושה של תיעוד זמן ממשי. אך כשרוצים להציג תהליך ארוך (של שעה, יממה או שנה), אי אפשר לתעד כל רגע ולכן מסתפקים בפריים אחד כל כמה שניות, דקות או שעות. כשמחברים את כל הפריימים (שחייבים להיות מצולמים מאותה עמדת מצלמה בדיוק) מתקבלת אשליה של צילום מואץ שמאפשר לראות ולתפוס בעין תהליכים ארוכים שאי אפשר לחוות בזמן אמת – למשל נבט שצץ מהאדמה ולבסוף הופך לפרח (במציאות תהליך כזה יכול לקחת ימים ארוכים – בסרטון טיים לאפס אפשר להעביר את התהליך הזה בכמה שניות).
צילום של מבנים בטיים לאפס
הטכניקה הזו התגלתה כמרשימה ואפקטיבית מאוד בתיעוד הקמה של מבנים. סרטון הטיים לאפס האדריכלי המלא הראשון בהיסטוריה צולם ובוים בשנת 1901 על ידי צלם ניו יורקי בשם פרדריק ארמיטאג', שהעמיד את מצלמתו מול תיאטרון סטאר הישן ברחוב ברודווי. במשך שבועות ארוכים הוא השאיר את המצלמה שלו מקובעת וצילם תמונה פעם ביממה. במהלך הזמן הזה פורק בניין סטאר הישן והוקם במקומו המבנה של התיאטרון החדש – כשהוקרן הסרטון שמציג את כל התהליך הצופים היו המומים. ומסתבר שמה שעבד על תושבי ניו יורק לפני 120 שנה, עובד גם היום על רוכשי נדל"ן פוטנציאלים בישראל.
באמצעות פרויקט צילום מבנים בטיים לאפס, אתם יכולים לקדם טוב יותר את הפרויקט שלכם ולייצר ביטחון בקרב רוכשים ורוכשים פוטנציאלים של מיזם הנדל"ן שלכם.
רוצה לראות דוגמאות? הנה. רוצה קצת יותר מידע? הנה: